9 Ocak 2013 Çarşamba

Günay: Talimat vermedim, duygularımı söyledim

'Bana Söz Ver'e konuk olan Kültür Bakanı Günay, Brad Pitt'in yeni filmiyle ilgili yaptığı eleştirilere açıklık getirdi. Sadece filmle ilgili duygularını söyleyen Günay, "Politikacılar duygularını söylerken sade yurttaşlar kadar özgür değil, söylediklerimiz fatura ediliyor" diye konuştu.


"İğrenç bir film, ya 18 yaş üstü olsun ya da kaldırılsın."

Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay'ın Brad Pitt'in son filmi 'Kiling Them Softly' ile ilgili kullandığı bu ifadeler geçen hafta manşetlerde yer aldı.

Günay, başta sanat çevrelerinden olmak üzere yoğun tepkilere neden olan bu sözlerine katıldığı NTV canlı yayınında açıklık getirdi.

Gülay Afşar'ın sunduğu 'Bana Söz Ver'e konuk olan Günay, "Filmin kaldırılması konusunda talimat vermedim sadece, duygularımı söyledim" dedi.

Yasakçı zihniyete karşı olduğunun altını çizen Bakan Günay, şu ifadeleri kullandı:

"Sanatta büyük ölçüde özgürlükten yanayız. Zaten bu çağda, siz hangi yasağı koymaya kalkarsanız kalkın, o hayatın içinden delip geliyor.

Herkesin cep telefonu, herkesin iPad'i var. Bu devirde yasakçılık teknoloji karşısında mümkün değil. Siz dileğinizi söylersiniz.

Zaman zaman başımıza geliyor, 'keşke bu gösterilmese diyoruz' ama o gösteriliyor. Siz içinizdeki duyguyu söylüyorsunuz.

Belki politikacıların, o duyguları söylerken bile sade yurttaşlar kadar özgürlüğü yok, onu hissediyorum, zaman zaman. O duyguyu söylememiz bile bize fatura olarak dönebiliyor.

Şeker Portakalı, Fareler ve İnsanlar gibi kitaplarla; Nazım Hikmet, Yunus Emre, Necip Fazıl gibi isimlere bu çağda yasak olmaz zaten.

Ben sadece gördüğüm bir filmi beğenmemiştim. Onu çok kaba-saba bir ifade olarak görmüştüm. Filmin bir siyasi yönü var onu biliyorum. Bir düzen eleştirisi de var.

Ancak filmdeki dil çok kabaydı. Filmi izledikten sonra 'keşke gösterilmese' dedim. Avrupa'da bu film 18 yaş sınırı ile gösterilmiş. Bizim ülkemizde Değerlendirme Kurulu 15 yaş sınırı koymuş.

Biz neden Avrupa'nın daha altında yaş gruplarındaki çocukların görmesine izin vermişiz bilmiyorum.

Ben 18 yaş sınırı konsun dedim. Bir de 'elimden gelse bu filmi kaldırırım' dedim. Ama benim elimden gelmiyor. Çünkü sinemacılık özgür bir alan, ticari bir alan ve isteyen gösteriyor.

Ben sadece iç duygumu söyledim, kaldırılsın diye bir talimat vermedim.

Ben o görüşmede, kitapların şiirlerin özgürlüklerinden söz ettim. Yasakçı bir anlayış zaten benim karakterime uygun bir şey değil. Film beni çok rahatsız ettiği için iç duygularımı dile getirdim.

Birileri diyor ki 'film ve yönetmeni şuralarda ödül aldı.' Ama beni çok rahatsız ettiği için sadece 'keşke görmeseydim' dedim. O duygumu böyle ifade ettim.

Ben hayatım boyunca sistem eleştirisi yaptım ve bunu hiç küfür etmeden yaptım. Sistem eleştirisi illa ki en ağır ve en kaba sözcükler kullanılarak mı yapılır?

Bir de rahatsız edici sahneler sistem eleştirisi yapılırken değil, birbirleriyle konuşurken olan sahnelerdi.

Sözlerimi yasakçılık kaygısıyla söylemedim. Ama bizim toplumumuzu, etik değerlerimizi koruma gibi bir duygumuz var.

Bana 'bir sürü şiddet içeren film var' diyorlar. Ben onlara da karşı çıktım. Tabii bazı insanlar da bu tür filmeri izleyince mutlu olabiliyorlar.

Ona da bir şey diyemem, her insanın bir kendi bakış açısı var."
Günay: Talimat vermedim, duygularımı söyledim

Bağlantılar